Адреса:
  • 21001, м. Вінниця
  • вул. Героїв Крут, буд. 4-В, прим. № 47
Графік роботи:
  • Понеділок - п’ятниця: 10:00 до 19:00
  • Обідня перерва: 13-00 до 14-00
  • Суббота, неділя: за попереднім записом.

Прийом відвідувачів:
  • Понеділок: з 10:00 до 13:00
Турський Олександр Віталійович
Виконавчий округ Вінницької області
Термінова відповідь

Концепія електронного выконавчого провадження

13/12/2021 Концепія електронного выконавчого провадження
В рамках реалізації Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки Україна взяла курс на реорганізацію системи виконання судових рішень та підвищення ефективності виконавчого провадження, зокрема – шляхом зниження формалізації, оптимізація стадій виконавчого провадження та строків проведення виконавчих дій, а також посилення управління інформаційними системами для кращого надання виконавцями послуг електронного правосуддя.

Дана Концепція виступає складовим елементом впровадження системи електронного правосуддя та має на меті забезпечення прозорості, ефективності, оптимізації та автоматизації системи виконання судових рішень в Україні на базі сучасних інформаційних технологій та у відповідності з найкращими міжнародними стандартами.

Ключовим елементом у електронному виконавчому провадженні виступає Автоматизована система виконавчого провадження (далі – АСВП), основні засади функціонування якої визначено нормами статті 8 Закону України «Про виконавче провадження» та Положенням про автоматизовану систему виконавчого провадження. Водночас, наявна практика у сфері виконавчих проваджень засвідчує недосконалість діючої АСВП та необхідність і можливість її оптимізації з урахуванням досягнень сучасних інформаційних технологій.

Основні принципи електронного виконавчого провадження та напрямки удосконалення функціонування АСВП:

  • документи виконавчого провадження виготовляються в Автоматизованій системі виконавчого провадження, засвідчуються електронним цифровим підписом виконавця (далі – ЕЦП) та в зазначеному електронному вигляді вважаються оригіналами документів виконавчого провадження;
  • накладення у разі необхідності на документи виконавчого провадження за допомогою ЕЦП візуального факсимільного відтворення підпису та печатки виконавця з подальшим направленням подібних документів одержувачу телекомунікаційними мережами для сприйняття цілісності документу;
  • накладення за необхідності на документи виконавчого провадження цифрового зображення рукописного підпису понятих або інших учасників виконавчих дій за допомогою портативних планшетних комп’ютерів;
  • електронний доступ сторін виконавчого провадження до матеріалів виконавчого провадження після ідентифікації особи за допомогою ЕЦП, BankId або Mobile ID з відображенням в АСВП переліку документів, з якими ознайомилася сторона виконавчого провадження, та фіксацією часу ознайомлення в системі;
  • можливість доступу судових органів до матеріалів виконавчого провадження через Судову інформаційно-телекомунікаційну систему (СІТС) за допомогою ЕЦП з метою прискорення розгляду скарг та посилення ефективності судового контролю на стадії виконання рішень з контролем за строками тривалості доступу;
  • автоматична електронна розсилка сторонам виконавчого провадження повідомлень та документів, що створюються або реєструються в АСВП;
  • можливість верифікації аутентичного походження документів виконавчого походження та їх вихідних даних будь-якою стороною завдяки накладенню унікального QR-коду;
  • електронний документообіг документами виконавчого провадження між виконавцями та банківськими і фінансовими установами захищеними телекомунікаційними каналами зв’язку, зокрема з метою оперативного накладення арешту на кошти боржника та розшуку його майна з дотриманням банківської таємниці;
  • інтеграція АСВП з системою послуг онлайн-банкінгу задля забезпечення можливості оперативного перерахування коштів та здійснення платежів виконавцем у рамках виконавчого провадження.

Втілення даної Концепції, а отже – запровадження системи електронного виконавчого провадження, не вимагає додаткових витрат з державного бюджету та суттєвих змін діючого законодавства. Механізм її реалізації полягає у конструктивній співпраці Міністерства юстиції України, ДП «Національні інформаційні системи», Державної судової адміністрації України, Національного банку України та Асоціації приватних виконавців України шляхом удосконалення відповідних підзаконних нормативно-правових актів у сфері виконавчого провадження.

Повна версія: https://buroalternativa.com.ua/robocha-narada-predstavnykiv-apvu-strukturnyh-pidrozdiliv-ministerstva-yustytsiyi-ukrayiny-ta-dfsu/

Google Plus